В’ячеслав Устименко — глава LAWBOOT: «Коректна публічна оферта — основний інструмент захисту гемблінг-продукту»

В’ячеслав Устименко — глава LAWBOOT: «Коректна публічна оферта — основний інструмент захисту гемблінг-продукту»

Дотримуватися умов гемблінг-ліцензії нескладно, але для цього потрібен грамотний юрист. Так вважає керівник юридичної компанії LAWBOOT В’ячеслав Устименко. 15 листопада на Kyiv iGaming Affiliate Conference експерт виступить із доповіддю «Прості рішення найгостріших юридичних проблем у партнерському маркетингу».

В інтерв’ю для Kyiv iGaming Affiliate Conference В’ячеслав описав проблеми паблішерів, порівняв різні гемблінг-ліцензії й розповів про юридичні зміни для партнерок у цьому році.

Інтерв’юер: Kyiv iGaming Affiliate Conference (KiAC).

Респондент: В’ячеслав Устименко — керівник юридичної компанії LAWBOOT (ВУ).

KiAC: Розкажіть про основні аспекти оподаткування в ніші афіліат-маркетингу.

ВУ: Обов’язок платити податки виникає в паблішерів, включно з веб-майстрами і арбітражниками, і в адвертайзерів — рекламних сіток, партнерок або рекламодавців.

Прибуток паблішера — виплати, які він отримує від рекламної сітки або від прямого рекламодавця за надані рекламні послуги. Розмір виплати розраховується за складною формулою залежно від моделі роботи. Наприклад, в CPA-моделі платять за action — депозит або реєстрацію, в CPM- або CPC-моделях — просто за кількість залученого трафіка або кліки.

Умови повинні бути юридично зафіксовані в публічній оферті — документі, який партнерка або прямий рекламодавець розміщує в себе на сайті.

Якщо паблішер — фізична особа, він зобов’язаний декларувати доходи та сплачувати ПДФО. А якщо він зареєстрував компанію, то оподаткування залежить від місця її реєстрації. Наприклад, якщо це Гонконг, то можливо застосовувати податкове звільнення, і ставка буде 0 %.

Що стосується адвертайзерів, їхня виплата паблішерам — вирахувана витрата, яка зменшує базу оподаткування. Прямі рекламодавці, як правило, зареєстровані в оподатковуваних зонах, а рекламні сітки вибирають юрисдикції без податку на прибуток.

Якщо адвертайзер зареєстрований у юрисдикціях, де є податки або є обов’язок подавати щорічну фінансову звітність, важливо, щоби на сайті була публічна оферта.


KiAC: Як змінилися умови для реєстрації партнерської програми у 2018 році? Які зміни чекають компанії в майбутньому?

ВУ: Основні зміни, на мою думку, відбулися на початку 2018 року, коли почалася банківська криза в Європі. Тоді частина компаній втратила фінансові інструменти, щоби виплачувати реферальні винагороди веб-майстрам.

Європейські та американські регулятори «закручують гайки» фінансовим установам, а останні переглядають стратегії роботи — це впливає на підприємців.

Деякі фінансові установи відмовилися процесити пов’язані з гемблінгом гроші або втратили можливість емітувати пластикові картки Visa або MasterCard. У європейських банках спостерігається проблема з доларовими транзакціями.

Також варто звернути увагу на те, що набрав чинності європейський закон GDPR. Регламент ввів низку вимог до обробки і зберігання персональних даних гравців-резидентів ЄС. Цей закон вплинув на всі компанії, які працюють із європейським трафіком, а за порушення компаніям загрожує штраф в € 20 млн.


KiAC: З якими підводними каменями можуть зіткнутися партнерки в законі GDPR?

ВУ: Підводних каменів немає, потрібно просто погоджувати із законом свою діяльність. Закон якісно описує вимоги до компаній, які зберігають або обробляють персональні дані резидентів ЄС.

Рекламні сітки обробляють велику кількість персональних даних. Водночас вони є і процесорами, і контролерами. Стандартний пакет документів, який потрібно розробити або погодити із регламентом GDPR, такий:

  • Consent Forms;
  • Privacy & Data Protection Policy;
  • Terms Of Use;
  • Data Processing Agreements з адвертайзерами;
  • Data Sub-Processing Agreements з паблішерами;
  • Standard Contractual Clauses;
  • Binding Corporate Rules.

KiAC: Які ризики виникаютьпід час порушення гемблінг-ліцензії для адвертайзерів?

ВУ: Все залежить від типу ліцензії та серйозності порушення. Компаніям із ліцензією Кюрасао пощастило — регулятори лояльні й часто самі ігнорують скарги, які доходять до них від гравців.

Основний інструмент захисту гемблінг-продукту — коректно прописана публічна оферта з гравцями і правила гри. Важливо закладати в цих документах правильний «фундамент». Наприклад, гемблінг-продукт повинен мати право проводити розслідування й не виплачувати гроші гравцеві, якщо він підозрюється в шахрайських діях.

Якщо говорити про регулятор Мальти, ставлення буде більш серйозним і на лояльність розраховувати не варто. Якщо порушити вимоги закону, то ліцензія може бути анульована. Дотримуватися умов ліцензії просто: важливо, щоби юрист досконально знав законодавство.


KiAC: З якими проблемами можуть зіткнутися паблішери, приймаючи гроші від партнерських програм?

ВУ: Поширена проблема для паблішерів — юридичних осіб — блокування банківського рахунку. Чи не кожен банк готовий співпрацювати з компаніями, які надають рекламні послуги в ніші гемблінгу. Банківська криза призвела до того, що LP або LLP + банківський рахунок у Латвії вже не працює. Також чеські та естонські банки перестали бути лояльними до компаній, власники яких — резиденти СНД.

Паблішерам необхідно міняти корпоративні структури, місце реєстрації компанії або підбирати лояльні банки.

Універсальної відповіді на питання, де відкрити рахунок фізичним особам і як законно виводити гроші з платіжних систем, немає.


KiAC: Про що ви розповісте на Kyiv iGaming Affiliate Conference?

ВУ: Я поясню, як дотримуватися закону GDPR, дам поради паблішерам і адвертайзерам. Окремо розповім про питання приватності й оподаткування. Я максимально розкрию тему й озвучу один важливий інсайд про Кюрасао.

Дізнайтеся більше про юридичний бік партнерського маркетингу від експерта на конференції!

Дізнайтесь про нових спікерів та головні новини конференції. Підпишіться та отримайте знижку на ваш квиток.