SEO-розвідка: як правильно робити аналіз запитів. Стаття за доповіддю Євгена Бондаря

SEO-розвідка: як правильно робити аналіз запитів. Стаття за доповіддю Євгена Бондаря

15 листопада відбулася Kyiv iGaming Affiliate Conference — перша в Україні конференція з партнерського маркетингу в iGaming-ніші. Одну з доповідей на заході представив Євген Бондар — керівник SEO-відділу компанії Boosta.

На прикладі декількох кейсів Євген показав, як онлайн-казино й інші гемблінгові компанії можуть вийти в топ за онлайн-запитами. Один із найцікавіших способів — далі в статті.

Вихід у топ-1 за запитами: чи все так просто?

Ви знаходили в інтернеті статті в дусі «Як потрапити в топ Google за 10 хвилин», «Топ-1 в Google і Яндекс легко» та інші обнадійливі матеріали. Але чи все так просто, як нам обіцяють? Євген Бондар іншої думки. Для прикладу експерт узяв запит «онлайн-казино» по Канаді.

«Я думаю, це досить-таки «смачний» запит для тих, хто розвиває нішу казино, зокрема й у нас. Як правильно зробити аналіз цього та будь-якого іншого запиту? Я розмовляв із багатьма SEO-фахівцями, і більшість прийшла до одних і тих самих висновків», — підкреслює спікер.

Крок 1. Запускаємо Ahrefs

Ahrefs — це інструмент для аналізу покликальної маси сайту. Завдяки цьому сервісу можна знаходити зворотні покликання сайту і їхні параметри, аналізувати конкурентів, будувати власні SEO-стратегії й багато іншого.

Ahrefs за цим запитом показує: для того, щоб зайняти топ, потрібно всього 148 покликань на сайти, а це дуже мало. Водночас конкуренція ключа «онлайн-казино» — 63, і це знову-таки не дуже високо. Якщо подивитися на один тільки топ, то у ньому є сайти, у яких мало реферальних доменів: 75, 40 і 10. На перший погляд, топ виглядає досить простим.

«Напевно, у 98 % SEO-шників висновки за цим запитом приблизно однакові: Keyword Difficulty невеликий, у топ-20 є домени, де мало покликань (40–60). Через це здається, що в топ вийти легко — треба всього лише отримати 150–200 реферальних покликань, а це не так складно й не так уже й дорого», — стверджує Євген.

Але перевіримо реальну ситуацію, яка ховається в інтайтлі. Там ми бачимо, що за входженнями в ключ «онлайн-казино» 2,5 млн. документів. Це вказує на те, що потенційних конкурентів у нас приблизно стільки ж.

«Річ у тім, що в топі ми бачимо сайти-переможці, у яких щось вийшло. А інших 2,5 млн. доменів, які, швидше за все, робили те ж, що збираєтеся робити і ви, у топі немає», — пояснює Євген Бондар.

Тому через неправильний аналіз ключових запитів може скластися хибне враження про ніші, а це часто пов’язано з втратою часу і грошей.

Крок 2. Правильно аналізуємо ключі

«Не можна дивитися тільки на топ-10 сайтів: треба дивитися й на ті, що перебувають в топ-100. І не по одному запиту, а з цілого кластеру, — пояснює Євген. — Якщо ми завантажимо сайти, які знаходяться в топ-100, то побачимо, що в середньому в них досить високий рейтинг. Швидко розігнати до нього молодий домен не вийде».

Треба також зазначити, що в топ-100 немає сайтів, зареєстрованих у 2018 році. Сайтів, які зареєстрованих у 2017-ому — усього сім, і вони перебувають далеко за топ-60. Усі інші ресурси — трастові, їм майже 10 років.

«Щоб потрапити в топ за запитами з молодим сайтом, потрібно дуже сильно постаратися», — стверджує фахівець.

Крок 3. Підраховуємо витрати

Проаналізувавши цю інформацію, Євген прийшов до висновку: щоб зайняти топ-1 за запитом «онлайн-казино» в Канаді, потрібно витратити (як мінімум) два роки й купити (як мінімум) 300 реферальних тематичних доменів, які в сумі коштуватимуть $ 45 тис. (У середньому хороше покликання в цій ніші коштує від $ 150). Потрібно буде витратитися на зарплати контент-мейкерам, дизайнерам, SEO-фахівцям, розробникам тощо. Якщо все підсумувати, то мінімальне вкладення в цю справу буде коштувати близько $ 100 тис.

Але де брати трафік, якщо таких грошей немає, а потрапити в нішу треба набагато швидше? У такому випадку Євген Бондар радить йти в низькочастотні запити.

«Є ключі, про які мало хто знає, вони не світяться в Ahrefs і в інших аналізаторах, але ці ключі потрібно знаходити. Бажано максимально».

Для прикладу спікер узяв ключ Slots with best bonus games. Як зрозуміти, чи складно просуватися за цим ключем?

Крок 4. Дивимося на кількість документів

Щоб проаналізувати рентабельність ключа, передусім необхідно звертати увагу на кількість документів, які зроблені конкретно під цей запит. Важливо під час аналізу відсіяти дорвеї — спам-сторінки, оптимізовані (забиті під зав’язку) конкретними запитами або групою пошукових запитів. Їх створюють для того, щоб потрапити в топ- результати пошуку й перенаправити відвідувачів на інший сайт або сторінку.

«Під час прямого входженн у тайтл (ключа Slots with best bonus games) і в сам контент сторінки є багато дорів, але їхня присутність — це й хороший знак. Дорвейщики НЕ будуть робити багато сторінок під ключі, які не продають», — зазначає Євген.

Крок 5. Аналізуємо ставки в Google Adwords

Завдяки симуляторам ставок в Google Adwords можна дізнатися, якою була б ефективність реклами за тиждень при інших розцінках. Він показує, як зміни максимальної ціни за клік можуть вплинути на цінність конверсій, а також розраховує вартість і можливу кількість кліків, показів і конверсій для ключових слів або груп оголошень.

Цей інструмент можна знайти у вкладках «Групи оголошень» і «Ключові слова» в інструментарії сервісу.

«Контекст заборонений, але є люди, які вміють його крутити. В Adwords є ці дані історичні та прогнозовані. За орієнтованою вартістю кліка й за конкретним ключем ми можемо розуміти, наскільки великий шанс того, що серед цих ключів є трафік», — стверджує Євген.

Крок 6. Уникаємо переспаму

Google постійно відфільтровує ключові слова з переспамом, а також і низькочастотні запити. Щоб уникнути цього, Євген радить дотримуватися середньої щільності певних слів (4–6) і намагатися не переспамити ключовими запитами текст.

Отже, щоб отримати топ за запитами, необхідно:

  • зробити правильний аналіз ніші;
  • зібрати ключі;
  • відфільтрувати й масштабувати під свій ресурс;
  • створити чітке ТЗ для копірайтерів.

Про Євгена Бондаря ►►►

До інших новин сайту ►►►

Оцінить, будь-ласка, новину:
( 117 голоси, середня 3.77 з 5. )
Дізнайтесь про нових спікерів та головні новини конференції. Підпишіться та отримайте знижку на ваш квиток.