«“Вирощувати людей” усередині своєї компанії набагато ефективніше в плані вкладень» – Head of HR компанії Slotegrator Марина Мартиненко

«“Вирощувати людей” усередині своєї компанії набагато ефективніше в плані вкладень» – Head of HR компанії Slotegrator Марина Мартиненко

У чому полягають принципи наймання працівників для гральних закладів? Як власники азартного бізнесу можуть розв’язати проблему браку кадрів? Читайте про це в інтерв’ю зі спікером Kyiv iGaming & Affiliate Conference – Мариною Мартиненко зі Slotegrator.

Марина Мартиненко – фахівець із наймання співробітників у галузях із соціально негативними стереотипами, зокрема в гемблінгу. Займалася формуванням команд у Західній і Східній Європі, країнах СНД, Китаї та Туреччині, очолює відділ HR в компанії Slotegrator.

Інтерв’юер: Kyiv iGaming Affiliate Conference (KiAC)

Респондент: Марина Мартиненко (М.М.)

KiAC: Розкажіть про свій досвід у рекрутингу для iGaming: з чого почалася ваша робота в цій ніші? Які її особливості для HR-фахівців?

М.М.: Протягом деякого часу своєї кар’єри я шукала можливість змінити консервативну модель корпорації з традиційним видом бізнесу на щось більш сучасне, динамічне та бажано пов’язане з високотехнологічною індустрією.

Чесно кажучи, приймаючи пропозицію від компанії Slotegrator, провайдера послуг в iGaming-сфері, я навіть і не підозрювала, що це за джекпот! У Slotegrator я відразу виокремила для себе такий позитивний момент, як наявність можливостей для реалізації своїх ідей. Індустрія в нас багата, а позиція керівництва не обмежує творче начало: пробуйте те, що вважаєте за потрібне, бо бездіяльність – гірше, ніж можливі помилки.

Що я виокремила для себе, занурюючись в індустрію? Усе частіше можна побачити власників компаній, які обіймають посаду топменеджерів у своєму бізнесі. У такий спосіб вони залучені в оперативну діяльність, що дає змогу розв’язувати багато питань швидко та своєчасно. І щодо роботи з людьми зокрема.

KiAC: Які найпоширеніші проблеми під час наймання людей в індустрію із соціально негативними стереотипами?

М.М.: Серед головних проблем – відмова кандидата розглядати вакансію з моральних міркувань (гра – це порочне захоплення), недовіра до галузі (нечесний, «брудний» бізнес), а також релігійні міркування. Перші два чинники – якраз ті, з якими повинен працювати професійний рекрутер.

Як зняти ризик, що компанія може бути нечесною щодо майбутнього співробітника або клієнта? Чітко розуміти, що саме турбує кандидата, і готувати рекрутерів до зрозумілої аргументації кожного заперечення. Люди, які спілкуються з кандидатами, повинні розуміти та вміти розповісти, як у компанії працює процес, що запобігає відмиванню грошей, як сайти ліцензуються на державному рівні.

Не менш важливо, щоб вони розуміли, як державою загалом регулюється діяльність у цій індустрії, як сертифікуються генератори випадкових чисел, як регулюються суперечки між гравцем та оператором тощо. Питання легальності діяльності компанії знімається законопроєктом, який зараз приймається.

KiAC: Як ви оцінюєте перспективи розвитку ринку праці після легалізації грального бізнесу? Які нові вакансії та робочі місця з’являться? Кого вони зможуть зацікавити?

М.М.: Офіційні джерела й українські видання наводять такі дані: після прийняття закону про заборону грального бізнесу в країні було закрито 10 тисяч гральних закладів, що забезпечували орієнтовно 200 тисяч робочих місць. Погодьтеся, це серйозний показник.

Очевидно, що з прийняттям закону про легалізацію грального бізнесу виникне потреба в таких фахівцях для наземних казино, як круп’є, дилери, супервайзери, представники служби безпеки, хостес, касири, KYC-фахівці, маркетологи. У iGaming-індустрії підвищиться й без того величезний попит на IT-фахівців, талановитих дизайнерів, художників. Багато хто знайде себе в клієнтській і технічній підтримці.

З огляду на те, що в кожної компанії своя специфіка роботи й індивідуальне програмне забезпечення, своє місце знайдуть і спеціалісти-початківці, яких компанії будуть готові навчати, пропонуючи цікаві умови праці. Створення спеціальних зон повинно збільшити кількість робочих місць і для працівників сфери туризму.

Кого вони зацікавлять? Випускників, професіоналів, які втомилися від консервативних індустрій, тих, хто шукає динаміки, гнучкості в роботі, хоче подорожувати. Адже основні заходи індустрії проходять у дуже цікавих місцях – Мальта, Лондон, Макао, Амстердам.

Легалізація бізнесу – це хороша можливість для тих, хто змушений був працювати за кордоном, щоб займатися улюбленою справою. У них з’явиться можливість повернутися додому. Впевнена, що багато українських компаній будуть готові зробити дуже привабливі пропозиції для людей із закордонною експертизою.

KiAC: Чи загрожує українському ринку брак фахівців із наймання? Як можна розв’язати цю проблему?

М.М.: Брак фахівців загрожує не лише Україні, а й багатьом країнам світу. І ми вирішуватимемо це різними способами: залучатимемо працівників із інших країн, переманюватимемо у конкурентів, переплачуючи за експертизу.

Або будемо навчати людей стандартів та особливостей роботи в межах нашої компанії. Перестанемо боятися наймати фрілансерів та нарешті навчимося працювати з ними. Нам доведеться стати цікавими для молодих фахівців, які вимагають більшої свободи на робочому місці та більш гнучкої корпоративної культури. Нам потрібен їхній гнучкий мозок, креативність, сміливість і легкість думки.

Розв’язання проблеми нестачі фахівців універсальне для будь-якого бізнесу – будьте цікаві вашому кандидату. Дайте відповідь самому собі, чому людина повинна залишити свою роботу (улюблену справу, змінити професію) і перейти до вас.

І моя особиста рекомендація – припиніть перебирати та шукати «коробкові» рішення. Ми в Slotegrator дивимося на кандидатів із позиції, чи зможе він/вона впоратися з роботою. Ми не купуємо їхні минулі посади та шаблонні навички.

KiAC: Як розв’язують питання нестачі персоналу для гральної індустрії в європейських країнах? Чи підходить Україні цей досвід?

М.М.: Європейські компанії одні з перших відчули на собі нестачу кваліфікованої робочої сили та давно стали на шлях навчання та розвитку. Це сильно відрізняється від наших парадигм мислення корпоративної культури. У Європі вже давно зрозуміли, що «вирощувати людей» усередині своєї компанії набагато ефективніше в плані вкладень і формування HR-бренду. Для менеджерів із пострадянського простору переваги навчання та розвитку поки не такі очевидні.

KiAC: Які успішні приклади з формування команд у гральному бізнесі ви можете привести зі своєї практики?

М.М.: Безумовно, це досвід Slotegrator: c 2018 року кількість нашої команди збільшилася понад удвічі. Ми створили відділ маркетингу, відділ продажів, і найбільша гордість – це наші розробки. По крихтах ми збирали таланти з усього світу, що й допомогло нам створити таку цікаву мультикультурну команду.

KiAC: У яких випадках гральним брендам краще наймати персонал, а в яких – займатися навчанням? Чому?

М.М.: Якщо хочете залучити нову експертизу, перейняти новий досвід (наприклад, підхід до розробки, новий рівень роботи з клієнтом) і розумієте, що у вас просто немає фахівців із подібною експертизою – сміливо «купуйте» та переманюйте людей. І залиште ці розмови: «Від бабусі втік і від мене втече». Людина з унікальними знаннями навіть за рік зможе принести велику користь. Призначте до нього свого найбільш натхненного ідеєю співробітника, а також заохочуйте обмін досвідом.

На функціонал, із яким ви досить успішно справляєтеся самі (наприклад, у вас чудові круп’є, унікальні тестувальники, талановиті рекрутери), приймайте людей із бажанням, зі здібностями до даної роботи і, звісно, вчіть їх своїми силами. Створюйте програми з розвитку та просуванню своїх людей усередині компанії, якщо прагнете до побудови HR-бренду.

KiAC: З чого необхідно починати підприємцям, які вирішили навчати персонал для своїх закладів?

М.М.: Зрозуміти, у чому вони унікальні, що в них виходить дійсно добре. Найняти людей зі здібностями до даної роботи (інтерв’ю з визначення компетенцій володіє більшість рекрутерів), скласти план навчання.

KiAC: Про що ви розповісте гостям Kyiv iGaming Affiliate Conference? Кому буде особливо корисною ця інформація?

М.М.: Я розповім про те, як ми розв’язуємо питання підбору та утримання персоналу в Slotegrator. Про те, які взагалі є тенденції в розвитку персоналу та рекрутингу індустрії.

Для власників бізнесу і HR це може бути цікаво з погляду розуміння проблематики утримання та розвитку людей у компанії. Закривати очі на актуальні тенденції роботи з персоналом, постійно міняти його та сподіватися, що за рогом нас чекає найкращий кандидат, який прийде та всіх врятує, уже зовсім несучасно.


Виступ Марини Мартиненко відбудеться на Kyiv iGaming & Affiliate Conference 18 грудня.

Купити квиток >>>

Оцінить, будь-ласка, новину:
( 96 голоси, середня 4.24 з 5. )
Дізнайтесь про нових спікерів та головні новини конференції.