Що таке ретаргетинг

Що таке ретаргетинг

Що таке ретаргетинг

Іноді здається, що за нами дехто стежить. Лише зайдеш на сайт, щоб переглянути нові моделі кросівок – реклама останніх переслідує всюди. До того ж на всіх девайсах – від домашнього ПК до телефонів, які хоча б раз підключалися до одного і того ж Wi-Fi.

Що таке ретаргетинг - 1

Це – заслуга ретаргетингу (з англ. Retargeting – перенацілювання). Так називають маркетинговий механізм, який створено для  привернення уваги користувачів, які вже цікавилися продуктом.

 Як це спрацьовує на медіамайданчиках, про особливості та недоліки – далі у статті.
 

Як працює ретаргетинг

Ретаргетинг працює за допомогою cookies – файлів, завдяки яким сторінка «чіпляється» за пристрій. Їх створили для того, щоб сторінки швидше завантажувалися – сайту не потрібно створювати всі елементи знову, адже  частина вже є на комп'ютері у файлі cookie. Але, з іншого боку, cookie-файли ніби створюють шлях із хлібних крихт, за якими рекламодавці знаходять клієнтів.

 

Що таке ретаргетинг - 2

Щоб налаштувати показ рекламних банерів відвідувачам, які вже заходили на сторінку, розробники вбудовують у сайт спеціальний код. Він запускає механізм зворотного надсилання реклами – тож, якщо користувач клікнув на певний товар або послугу на вашому сайті, але не завершив цільову дію (купівлю/замовлення послуги) – реклама переслідуватиме його певний період, поки ця дія не відбудеться.

Найчастіше процес триває лише 7-12 днів, навіть, якщо ретаргетинг не спрацьовує і покупка не відбувається. Важливо не перестаратися – якщо реклама з'являтиметься дуже часто і тривалий час – покупець може не лише відмовитися від послуг рекламодавця, але і поскаржитися на сторінку.

Іноді ретаргетинг лякає потенційних клієнтів – не всі розуміють походження і принцип роботи такого рекламного механізму, і тому багатьом здається, що за ними стежать. Деякі сервіси біля банера розміщують поле «Чому я бачу цю рекламу?». Так відвідувачеві сайту докладно пояснюють, чому це оголошення з'явилося в його стрічці або на інших сайтах. Також у цьому блоці пропонують відключити рекламу – можливо, відвідувач зайшов на сайт випадково, передумав купувати або вже придбав дещо в магазині або на сайті конкурентів.

Види ретаргетингу

Існує декілька видів ретаргетингу. Кожен з них відповідає певній специфіці товару або послуги, які необхідно рекламувати.

1. Ретаргетинг відвідувачів сайту

Цей вид орієнтований на тих, хто заходив на сайт і залишив файл cookie. Тоді рекламний механізм буде відслідковувати дії користувача і показувати рекламний банер на сайтах, які він відвідує.

2. Ретаргетинг стосовно пошукових запитів

Цей механізм більш складний, ніж попередній. Він працює за ключовими словами, які потенційні клієнти вводять у пошуковому рядку браузера. Так оголошення бачитимуть всі користувачі, які цікавилися продуктом або послугою – незалежно від того, відвідували вони ваш сайт чи ні.

3. Цільовий ретаргетинг

Даний вид працює так само, як і ретаргетинг стосовно пошукових запитів, але деякою мірою у звуженому форматі. У даному випадку в коді механізму зазначають певні параметри відвідувача – наприклад, стать, вік, місце проживання, рідше – захоплення і соціальний статус. Так ретаргетинг спрацьовує на певну аудиторію, яка найбільш цікава рекламодавцям.

4. Ретаргетинг у соціальних мережах

Працює так само, як і ретаргетинг відвідувачів сайту, лише в соціальних мережах. Якщо у першому випадку «тригером», що запускає демонстрацію рекламних оголошень, стає відвідування сайту (клік за посиланням або додавання товару до корзини), то у випадку з соціальними мережами рекламний механізм спрацює після того, як користувач поставить лайк, зробить шер новини або залишить коментар під певною публікацією.

5. Мікротаргетинг

Це – новий вид ретаргетингу, який став популярним після скандалу з Cambridge Analytica і перемогою у виборах Дональда Трампа. Завдяки даному механізму можна кластеризувати потенційну аудиторію на найменші а, отже, більш точні групи. До них входять люди з однаковими інтересами, соціальним статусом і навіть однаковими вподобаннями в їжі та музиці. Так кожне з рекламних оголошень можна підлаштувати під маленьку групу людей – успіх такої рекламної кампанії стовідсотковий.
Можна використовувати декілька видів ретаргетингу водночас. Зазвичай це 2-3, але не більше – існує ризик перенавантаження покупців нав'язливою рекламою так, що вони на неї поскаржаться або взагалі заблокують.

Як працює ретаргетинг у соцмережах

На даний момент соціальна мережа Facebook має найбільший набір функцій для ретаргетингу. Для того, щоб розпочати роботу, в рекламному кабінеті Facebook необхідно задати опис аудиторії – там можна обрати будь-які характеристики, аж до захоплень користувачів. Потім необхідно визначити бюджет рекламної кампанії і, враховуючи його, задати кількість показів.

 

Що таке ретаргетинг - 3

Налаштування ретаргетингу в соціальній мережі «ВКонтакті» складається з таких кроків:

• вибір функції «Ретаргетинг» в рекламному кабінеті;

• створення пікселя відстеження на сайті рекламодавця;

• копіювання згенерованого програмою пікселя у код поміж тегами;

• створення потенційної аудиторії за допомогою налаштувань ретаргетингу.

Що таке піксель ретаргетингу в соціальних мережах

Відстеження потенційної аудиторії за допомогою пікселів працює завдяки коду JavaScript (пікселя), який розміщується на сайті або лендингу. Кожен з пікселів «закидає» анонімний cookie-файл до браузера відвідувача.

Навіть коли людина залишає сторінку, піксель передає рекламному провайдеру (Google AdWords або Facebook), що він включений до кампанії ретаргетингу.

Особливості ретаргетингу в Google і «Яндексі»

Що таке ретаргетинг - 4

Ретаргетинг можна налаштовувати через пошукові запити. Найбільш популярні серед російськомовної аудиторії – Google і «Яндекс».

У Google

Інструмент для ретаргетингу в Google – це Google AdWords. У ньому такий рекламний механізм називається «ремаркетинг», але це одне і те ж саме.

У Google AdWords доступні такі типи ретаргетингових кампаній:

• стандартний ремаркетинг;

• динамічний ремаркетинг;

• ремаркетинг для мобільних додатків;

• списки ремаркетингу для оголошень;

• відеореклама;

• ремаркетинг через email-базу.

У «Яндексі»

Для реалізації ретаргетингу в пошуковій системі «Яндекс» необхідний лічильник «Яндекс.Метрика» на сайті. Також слід враховувати, що ретаргетинг працюватиме лише на сайтах, які є в рекламній мережі «Яндекса», які добиралися через «Метрика» безпосередньо.

У цьому – головна відмінність «Метрики» від AdWords: в директі «Яндекса» ретаргетинг налаштовується за програмними цілями, які задані в «Метриці». Якщо в парі Adwords – Analytics аудиторії ремаркетингу налаштовуються окремо від цілей, то в «Яндекс.Директ» є послідовний зв'язок.

Переваги та недоліки ретаргетингу

У використанні ретаргетингу є плюси і мінуси. Так, даний маркетинговий механізм допомагає направити рекламне повідомлення на цільову аудиторію, яка з певних причин не завершила цільову дію на сайті. Також ретаргетинг більш дешевий і ефективний, ніж реклама на телебаченні або зовнішня.

Але, з іншого боку, ретаргетинг може бути досить нав'язливим. Система не враховує офлайн-покупки на сайті. Клієнт, який придбав дещо через телефон, і надалі бачить рекламу, яка йому не потрібна.

Оцінити переваги і недоліки ретаргетингу у конкретних випадках може лише рекламодавець безпосередньо.

 

Дізнайтесь про нових спікерів та головні новини конференції. Підпишіться та отримайте знижку на ваш квиток.